Österreichische Geographische Gesellschaft


Mitteilungen der Österreichischen Geographischen Gesellschaft

155. Jg. (Jahresband), Wien 2013

ISSN 0029-9138
Print Edition
ISSN 0029-9138
Online Edition
ISBN 978-3-901313-26-4
Print Edition
ISBN 978-3-7001-7655-8
Online Edition
155  doi:10.1553/moegg155 
2013 

 



Themenschwerpunkt
„Europa - quo vadis?“


Die Fachzeitschrift "Mitteilungen der Österreichischen Geographischen Gesellschaft" (früher "Mitteilungen der k.k. Geographischen Gesellschaft in Wien")

• ist das wichtigste regelmäßig erscheinende Organ der "Österreichischen Geographischen Gesellschaft", erscheint seit 1857 und ist die älteste noch existierende Fachzeitschrift geographischen Inhaltes im deutschen Sprachraum,
• vermittelt neue Erkenntnisse aus allen Bereichen der Geographie, Kartographie und verwandter Raumwissenschaften,
• informiert über Fachfragen in Forschung und Lehre, nationale und internationale geographische Aktivitäten, sowie Personalia,
• veröffentlicht die Österreich-Bibliographie und Rezensionen der neuesten Literatur, publiziert Gesellschaftsnachrichten,
• erscheint im Umfang von mindestens 400 Druckseiten (mit Kartenbeilagen) im Jahr

Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften
Austrian Academy of Sciences Press
A-1011 Wien, Dr. Ignaz Seipel-Platz 2
Tel. +43-1-515 81/DW 3420, Fax +43-1-515 81/DW 3400
https://verlag.oeaw.ac.at, e-mail: verlag@oeaw.ac.at

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Thema: geography
Österreichische Geographische Gesellschaft


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155  doi:10.1553/moegg155 
2013 


 


Haosheng Huang, Georg Gartner, Timea Turdean
S.  291 - 302
doi:10.1553/moegg155s291

Open access
Abstract:
Recently, the increasing availability of online social network and media-sharing services (e.g. Facebook, Foursquare and Flickr) has led to the accumulation of large volumes of social media data. These data, especially geotagged ones, contain lots of information about people’s perception of and experiences in various environments. This article presents three case studies to illustrate the potential of these data for understanding people’s perception and knowledge of environments, especially urban environments. Results of the case studies show that social media data are a useful source for studying how people perceive, conceptualise, and feel about environments. Finally, this article discusses some socio-technical challenges that need further investigations when analysing social media data, such as the “digital divide”, data quality, and privacy.

  2014/06/13 12:19:14
Object Identifier:  0xc1aa5576 0x0030c9f7
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