Electronic Publication/s

Sakralmusik im Habsburger Kaiserreich 1619-1740

Veröffentlichungen der Kommission für Musikforschung Heft 29

Sakralmusik im Habsburger Kaiserreich 1619-1740

Details

ISBN-13978-3-7001-6946-8
ISBN-13 Online978-3-7001-7567-4
Subject AreaMusicology
Quality reviewrefereed - online - print

Sakralmusik im Habsburger Kaiserreich 1619-1740

Tassilo Erhardt

Titelei

page 1

Tassilo Erhardt

Inhalt

page 5

Tassilo Erhardt

Vorwort

page 7

Harry White

Johann Joseph Fux and the Musical Discourse of Servitude

page 11

Thomas Hochradner

Unbestimmbar, zweifelhaft, fehlzugeschrieben. Das Komponistenprofil von Johann Joseph Fux am Rande der Überlieferung

page 25

Mattias Lundberg

What is Really Old in the Stile Antico of Johann Joseph Fux?

page 41

Albert Clement

Gradus ad Lipsias: Zum Fux-Verständnis in Bachs Kreisen

page 53

Erick Arenas

Evaluating the Eighteenth-Century Legacy of the Fuxian Liturgical Style: The Solemn Idiom and Michael Haydn

page 69

Andrew H. Weaver

Representing the Emperor in Sound: Sacred Music as Public Image for Ferdinand III at the End of the Thirty Years’ War

page 77

Jen-Yen Chen

The ‘Virtue’ Mass in Early Eighteenth- Century Austria: Beyond the Viennese Imperial Court

page 95

Erika Honisch

Pro laudatissima domo Austriaca: Music and Eucharistic Devotion at the Prague Court of Rudolf II (1576–1612)

page 109

Herbert Seifert

Miserere mei Deus. Eine große Komposition des Kaisers, aber welches?

page 129

Tassilo Erhardt

A Longevous Cycle of Introits from the Viennese Court

page 147

Marko Deisinger

Giuseppe Tricarico als Kapellmeister und Komponist sakraler Musik am Hof der Habsburger in Wien 1657–1662. Sepolcri, Kirchenmusik und Aufführungen von Oratorien im Auftrag der Kaiserin Eleonora II

page 169

Johannes Prominczel

Quellen zu Marc’ Antonio Zianis Kirchenmusik: Ein Überblick

page 191

Alison Dunlop

Caveat lector! Sacred Music Ascribed to Gottlieb Muffat (1690–1770)

page 201

Guido Erdmann

Der Hofviolinist Filippo Salviati (1706–1766) und seine Beiträge zur Wiener Gradualsonate

page 217

Janet K. Page

Music ‘at the Holy Sepulchre’ in Viennese Female Convents in the Early Eighteenth Century

page 231

Geraldine M. Rohling

First Vespers of the Titular Feast of the Saint Cäciliabruderschaft in the Domkirche of Saint Stephan in 1726

page 253

Robert Rawson

Musical Contexts and the Habsburg Rehabilitation of Czech Saints

page 265

Viktor Velek

Die musikalische Wenzelstradition in den Jahren 1619–1740

page 277

Jana Spáčilová

Kirchenmusik Wiener Komponisten in Mähren in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts

page 285

Peter Holman

Instrumental Ensemble Music in Central European Churches: Questions of Function, Scoring, and Performance Practice

page 301

Claudio Bacciagaluppi

The Circulation of Sacred Music from Habsburg Naples (1707–1734)

page 317

Stefanie Beghein

Church Music in Antwerp during the Siècle de Malheur (c.1650–1750): Repertoire and Contexts

page 327

Tassilo Erhardt

Register

page 339