Gerhard OBERHAMMER - Marion RASTELLI (Eds.)


Studies in Hinduism IV

On the Mutual Influences and Relationship of Viśiṣṭādvaita Vedānta and Pāñcarātra


Gerhard Oberhammer
war Professor für Indologie der Universität Wien und Direktor des Instituts für Kultur- und Geistesgeschichte Asiens der Österreichischen Akademie der Wissenschaften

Marion Rastelli
ist Mitarbeiterin am Institut für Kultur- und Geistesgeschichte Asiens der Österreichischen Akademie der Wissenschaften




ISBN 978-3-7001-3680-4 Print Edition
ISBN 978-3-7001-3901-0 Online Edition

Sitzungsberichte der phil.-hist. Klasse 756 
Beiträge zur Kultur- und Geistesgeschichte Asiens  54  doi: 10.1553/978-3-7001-3680-4 
2007,   325 Seiten, zahlr. SW-Abb., 22,5x15cm, broschiert
€  60,–   

Die religiöse Tradition des Pāńcarātra und die philosophische Schule des Viśiṣṭādvaita-Vedānta haben wesentlich bei der Ausformung der heute in Südindien lebendigen Tradition der Śrīvaiṣṇavas mitgewirkt, sich aber auch gegenseitig in vielen Aspekten beeinflusst. Dieser gegenseitigen Beeinflussung und dem Beitrag der beiden Traditionen zur Entstehung der Śrīvaiṣṇavas widmet sich der vierte Band der Studies in Hinduism. Er enthält folgende Beiträge: G. OBERHAMMER: The Influence of Orthodox Vaiṣṇavism on Viśiṣṭādvaita Vedānta and Pāńcarātra; J.B. CARMAN: Illuminating the Relation Between Pāńcarātra and the Early Śrīvaiṣṇava Community; H. MARLEWICZ: The Question of the Unity of karmakāṇḍa and jńānakāṇḍa According to Rāmānuja; M. SCHMÜCKER: The vyūha as the "State of the Lord" (bhagavadavasthā): Vedāntic Interpretation of Pāńcarātra Doctrines According to Veṅkaṭanātha; P.Y. MUMME: Pāńcarātra Texts in the Tenkalai-Vaṭakalai Dispute; D.D. HUDSON: The vyūhas in Stone; K.K. YOUNG: Brāhmaṇas, Pāńcarātrins, and the Formation of Śrīvaiṣṇavism; S. RAMAN: Initiation and Conversion in Medieval South India: pańcasaṃskāra as Historical Practice in the Śrīvaiṣṇava Post-Rāmānuja Hagiographical Literature; M. RASTELLI: Service as an End in Itself: Viśiṣṭādvaitic Modifications of Pāńcarātra Ritual
Gedruckt mit Unterstützung des Fonds zur Förderung der wissenschaftlichen Forschung (FWF).

The religious tradition of Pāńcarātra and the philosophical school of Viśiṣṭādvaita Vedānta have played an essential role in the development of the tradition of the Śrīvaiṣṇavas, which is still present in South India today. However, in addition to this role, they also influenced each other in many respects. This fourth volume in the series Studies in Hinduism is devoted to these mutual influences and the contribution both traditions made to the formation of the Śrīvaiṣṇavas. It includes the following papers: G. OBERHAMMER: The Influence of Orthodox Vai̋ṇavism on Viśiṣṭādvaita Vedānta and Pāńcarātra; J.B. CARMAN: Illuminating the Relation Between Pāńcarātra and the Early Śrīvaiṣṇava Community; H. MARLEWICZ: The Question of the Unity of karmakāṇḍa and jńānakāṇḍa According to Rāmānuja; M. SCHMÜCKER: The vyūha as the "State of the Lord" (bhagavadavasthā): Vedāntic Interpretation of Pāńcarātra Doctrines According to Veṅkaṭanātha; P.Y. MUMME: Pāńcarātra Texts in the Tenkalai-Vaṭakalai Dispute; D.D. HUDSON: The vyūhas in Stone; K.K. YOUNG: Brāhmaṇas, Pāńcarātrins, and the Formation of Śrīvaiṣṇavism; S. RAMAN: Initiation and Conversion in Medieval South India: pańcasaṃskāra as Historical Practice in the Śrīvaiṣṇava Post-Rāmānuja Hagiographical Literature; M. RASTELLI: Service as an End in Itself: Viśiṣṭādvaitic Modifications of Pāńcarātra Ritual

Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften
Austrian Academy of Sciences Press
A-1011 Wien, Dr. Ignaz Seipel-Platz 2
Tel. +43-1-515 81/DW 3420, Fax +43-1-515 81/DW 3400
https://verlag.oeaw.ac.at, e-mail: verlag@oeaw.ac.at

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ISBN 978-3-7001-3901-0
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Beiträge zur Kultur- und Geistesgeschichte Asiens  54  doi:10.1553/978-3-7001-3680-4 
2007,   325 Seiten, zahlr. SW-Abb., 22,5x15cm, broschiert
€  60,–   
Open access


Gerhard Oberhammer
war Professor für Indologie der Universität Wien und Direktor des Instituts für Kultur- und Geistesgeschichte Asiens der Österreichischen Akademie der Wissenschaften

Marion Rastelli
ist Mitarbeiterin am Institut für Kultur- und Geistesgeschichte Asiens der Österreichischen Akademie der Wissenschaften

M. Rastelli
S.  287 - 314
doi:10.1553/978-3-7001-3680-4s287

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  2007/05/03 08:58:07
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.

Die religiöse Tradition des Pāńcarātra und die philosophische Schule des Viśiṣṭādvaita-Vedānta haben wesentlich bei der Ausformung der heute in Südindien lebendigen Tradition der Śrīvaiṣṇavas mitgewirkt, sich aber auch gegenseitig in vielen Aspekten beeinflusst. Dieser gegenseitigen Beeinflussung und dem Beitrag der beiden Traditionen zur Entstehung der Śrīvaiṣṇavas widmet sich der vierte Band der Studies in Hinduism. Er enthält folgende Beiträge: G. OBERHAMMER: The Influence of Orthodox Vaiṣṇavism on Viśiṣṭādvaita Vedānta and Pāńcarātra; J.B. CARMAN: Illuminating the Relation Between Pāńcarātra and the Early Śrīvaiṣṇava Community; H. MARLEWICZ: The Question of the Unity of karmakāṇḍa and jńānakāṇḍa According to Rāmānuja; M. SCHMÜCKER: The vyūha as the "State of the Lord" (bhagavadavasthā): Vedāntic Interpretation of Pāńcarātra Doctrines According to Veṅkaṭanātha; P.Y. MUMME: Pāńcarātra Texts in the Tenkalai-Vaṭakalai Dispute; D.D. HUDSON: The vyūhas in Stone; K.K. YOUNG: Brāhmaṇas, Pāńcarātrins, and the Formation of Śrīvaiṣṇavism; S. RAMAN: Initiation and Conversion in Medieval South India: pańcasaṃskāra as Historical Practice in the Śrīvaiṣṇava Post-Rāmānuja Hagiographical Literature; M. RASTELLI: Service as an End in Itself: Viśiṣṭādvaitic Modifications of Pāńcarātra Ritual
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The religious tradition of Pāńcarātra and the philosophical school of Viśiṣṭādvaita Vedānta have played an essential role in the development of the tradition of the Śrīvaiṣṇavas, which is still present in South India today. However, in addition to this role, they also influenced each other in many respects. This fourth volume in the series Studies in Hinduism is devoted to these mutual influences and the contribution both traditions made to the formation of the Śrīvaiṣṇavas. It includes the following papers: G. OBERHAMMER: The Influence of Orthodox Vai̋ṇavism on Viśiṣṭādvaita Vedānta and Pāńcarātra; J.B. CARMAN: Illuminating the Relation Between Pāńcarātra and the Early Śrīvaiṣṇava Community; H. MARLEWICZ: The Question of the Unity of karmakāṇḍa and jńānakāṇḍa According to Rāmānuja; M. SCHMÜCKER: The vyūha as the "State of the Lord" (bhagavadavasthā): Vedāntic Interpretation of Pāńcarātra Doctrines According to Veṅkaṭanātha; P.Y. MUMME: Pāńcarātra Texts in the Tenkalai-Vaṭakalai Dispute; D.D. HUDSON: The vyūhas in Stone; K.K. YOUNG: Brāhmaṇas, Pāńcarātrins, and the Formation of Śrīvaiṣṇavism; S. RAMAN: Initiation and Conversion in Medieval South India: pańcasaṃskāra as Historical Practice in the Śrīvaiṣṇava Post-Rāmānuja Hagiographical Literature; M. RASTELLI: Service as an End in Itself: Viśiṣṭādvaitic Modifications of Pāńcarātra Ritual

In den Medien: 
  • Orientalistische Literaturzeitung 103, 2008


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