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Part III / Teil III Media Markets, Policy and the Public Interest / Medienmärkte, Politik und das öffentliche Interesse - Policy Bias and the European Audiovisual Media Industry

    Robin Mansell

Relation n.s. vol. 4 - Media Structures and Media Performance - Medienstrukturen und Medienperformanz, pp. 187-206, 2013/07/26

Media Structures and Media Performance - Medienstrukturen und Medienperformanz
edited by Manuel Puppis, Matthias Künzler, Otfried Jarren

doi: 10.1553/relation4s187


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doi:10.1553/relation4s187


Ohne den Blick auf Medienstrukturen lässt sich Medienperformanz nicht erklären. Die Erforschung von Mediensystemen,-institutionen und -organisationen hat in den letzten Jahren einen merklichen Aufschwung genommen. Der vorliegende Band versammelt Beiträge, die sich mit Medienstrukturen und ihrem Wandel, dem Einfluss von Strukturen auf Organisationen und Inhalten sowie mit dem Stand des Forschungsfeldes befassen.

Media structures play an important role in explaining media performance. The research on media systems, institutions and organizations developed significantly over the last decade. This volume contains contributions that deal with media structures and their change, the influence of media structures on both media organizations and media content as well as the state of research field.