Wiener Studien Band 132/2019

Zeitschrift für Klassische Philologie, Patristik und lateinische Tradition

ISSN 0084-005X
Print Edition
ISSN 1813-3924
Online Edition
ISBN 978-3-7001-8581-9
Print Edition
ISBN 978-3-7001-8596-3
Online Edition
doi:10.1553/wst132
Wiener Studien 132 
2019,  204 Seiten, 22,5x15cm, broschiert


Katerina Philippides, Secrets and Lies in Menander's Samia: A Reading of the Play Focused on Light and Darkness

Mattia Vitelli Casella, Tra mito e toponomastica: le isole Apsirtidi, Apsaros e Tomi

Duccio Guasti, Cercidas fr. l Lom.: Between Hipponax and Diogenes

Christos Fakas, Hirtenroman und Satyrspiel. Zum literarischen Verhältnis zwischen Longos und Sositheos' Daphnis oder Lityerses

Ernst A. Schmidt, Liebe und Sexualität in drei Gedichten des jungen Vergil (Catalepton 13, 1 und 6). Interpretation und Echtheitskritik

Erich Woytek, Ein literarisches Geschenk mit großem Vorbild: Catalepton 9 und Ciris nach Catulls carmina 65 und 66

Gottfried Kreuz, Latinus fidicen. Horaz' lyrische δὶδαχή in den ,Paradeoden'

Chrysanthe Tsitsiou-Chelidoni, Horaz über das römische Drama

Diane Coomans-Philippe Desy, Prudence et les Centaures (Prud. psych. et Ov. met. 12, 64-535)

Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften
Austrian Academy of Sciences Press
A-1011 Wien, Dr. Ignaz Seipel-Platz 2
Tel. +43-1-515 81/DW 3420, Fax +43-1-515 81/DW 3400
https://verlag.oeaw.ac.at, e-mail: verlag@oeaw.ac.at

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Wiener Studien 132 
2019,  204 Seiten, 22,5x15cm, broschiert


Gottfried Kreuz
PDF Icon  Latinus fidicen Horaz’ lyrische διδαχή in den ‚Paradeoden‘ ()
S.  115 - 170
doi:10.1553/wst132s115

Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften


doi:10.1553/wst132s115
Abstract:
This study aims to analyze and answer three interrelated questions: (1) Is it likely, that for many, even most members of the reading community Horatius' Carmina were destined for, these poems entailed a first encounter with lyric poetry tout court in any language? (2) Assuming that contemporary readers of Horatius' Carmina knew how to read everyday literary genres, but not how to respond to lyric poetry: in what way could such an audience learn how to understand lyric poetry, or at least Horatian lyrics, from reading the first poems of Carmina Book 1, the so-called ‚Parade-Odes‘? (3) Is it possible, that the latter provide an exceedingly well-orchestrated and effective introductory course in reading lyric poetry, making it likely that their positioning and arrangement at the opening of Book 1 was – if only one among other goals – intended as some kind of lyrical διδαχή?

Published Online:  2019/06/06 07:17:17
Document Date:  2019/06/05 12:08:00
Object Identifier:  0xc1aa5576 0x003ab013

Katerina Philippides, Secrets and Lies in Menander's Samia: A Reading of the Play Focused on Light and Darkness

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