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Die Innsbrucker Schule und die Kompetenzverteilung

    Ewald Wiederin

Beiträge zur Rechtsgeschichte Österreichs 11. Jahrgang Heft 2/2021, pp. 369-378, 2021/12/16

Die Kompetenzverteilung zwischen Bund und Ländern in Geschichte und Gegenwart
Ein Beitrag zur Rechtsgeschichte des österreichischen Föderalismus. Zugleich ein Beitrag zum 100. Geburtstag des Bundes‐Verfassungsgesetzes

doi: 10.1553/BRGOE2021-2s369

doi: 10.1553/BRGOE2021-2s369

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doi:10.1553/BRGOE2021-2s369



doi:10.1553/BRGOE2021-2s369

Abstract

The Innsbruck School, with Peter Pernthaler at its head, has made Austrian federalism an important topic of constitutional discussion; it has filled gaps in its jurisprudential coverage; and, not least, it has developed concepts for enhancing federalism which policymakers have implemented into the constitution.

Keywords: distribution of competences – federal statehood – federalism – indestructability of the states – interpretation of competences – planning