![]() |
![]() |
Wiener Studien Band 137/2024Zeitschrift für Klassische Philologie, Patristik und lateinische Tradition
|
![]() |
Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften Austrian Academy of Sciences Press
A-1011 Wien, Dr. Ignaz Seipel-Platz 2
Tel. +43-1-515 81/DW 3420, Fax +43-1-515 81/DW 3400 https://verlag.oeaw.ac.at, e-mail: verlag@oeaw.ac.at |
![]() |
|
DATUM, UNTERSCHRIFT / DATE, SIGNATURE
BANK AUSTRIA CREDITANSTALT, WIEN (IBAN AT04 1100 0006 2280 0100, BIC BKAUATWW), DEUTSCHE BANK MÜNCHEN (IBAN DE16 7007 0024 0238 8270 00, BIC DEUTDEDBMUC)
|
Wiener Studien 137/2024, pp. 117-134, 2024/07/11
Zeitschrift für Klassische Philologie, Patristik und lateinische Tradition
In the bloodshed made by Aeneas after the death of Pallas (Aen. 10,510–605), Virgil imitates in particular the slaying of Lycaon by Achilles in Il. 21, but adds to it references to other episodes of the Iliad. The comparison with these scenes results in recognising that the image of Aeneas is crueler and fiercer than Achilles’ one in the Homeric model. The reversal of Aeneas’ usual pietas reveals the danger of the furor inherent in the human soul.